محدودیت های پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………۱۰۵ پیشنهاد های پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………….۱۰۶
الف) پیشنهادات پژوهشی ………………………………………………………………………………………………………………۱۰۶
ب) پیشنهادات کاربردی ………………………………………………………………………………………………………………..۱۰۶
منابع و ماخذفارسی……………………………………………………………………………………………………………………….۱۰۷
منابع و ماخذ انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………….۱۰۹
ضمائم……………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۱۲
چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………….۱۱۴
فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
جدول شماره۳-۱)توزیع پاسخگویان بر حسب سن………………………………………………………………………………………….۸۰
جدول شماره۳-۲)توزیع پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات……………………………………………………………………………۸۰
جدول شماره۳-۳)توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت مسکن…………………………………………………………………………….۸۱
جدول شماره۳-۴)توزیع پاسخگویان بر حسب میزان درآمد……………………………………………………………………………….۸۱
جدول شماره۳-۵)توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال………………………………………………………………………………۸۲
جدول شماره۳-۶)توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت فرزند………………………………………………………………………………۸۲
جدول شماره۳-۷)توزیع پاسخگویان بر حسب تعداد سال تحت حمایتی…………………………………………………………………….۸۲
جدول شماره۳-۸)توزیع پاسخگویان بر حسب علت تحت حمایتی………………………………………………………………………….۸۳
جدول شماره۳-۹)توزیع پاسخگویان بر حسب دارا بودن مهارت فنی و حرفه ای…………………………………………………………..۸۳ جدول شماره۳-۱۰)ابعاد و گویه های توانمندسازی زنان……………………………………………………………………………………..۸۶
جدول شماره۳-۱۱) پایایی ابزار گردآوری پژوهش………………………………………………………………………………………..۸۶
جدول شماره۴-۱)نمرات پیش آزمون توانمندسازی به تفکیک ابعاد آن در دو گروه کنترل و آزمایش…………………………………….۹۰
جدول شماره۴-۲)نمرات پس آزمون توانمندسازی به تفکیک ابعاد آن در دو گروه کنترل و آزمایش……………………………………..۹۰
جدول شماره۴-۳)پیش فرض طبیعی بودن توزیع نمرات…………………………………………………………………………………۹۱
جدول شماره ۴-۴)پیش فرض دوم، همگونی واریانس……………………………………………………………………………………….۹۲
جدول شماره۴-۵) نتایج تحلیل کوواریانس مربوط به مقایسه میانگین نمرات توانمندسازی گروههای آزمایش و کنترل در مرحله پس آزمون بعد از کنترل نمره های پیش آزمون………………………………………………………………………………………………………………۹۲
جدول شماره۴-۶)آزمون کالموگروف و اسمیرانف تک نمونه ای جهت چگونگی توزیع نمرات شرکت کنندگان قبل از آموزش در بعد اثر گذاری توانمند سازی………………………………………………………………………………………………………………………..۹۳
جدول شماره۴-۷) آزمون لوین برای آزمون برابری واریانس نمرات مقیاس اثرگذاری توانمندسازی……………………………………….۹۳
جدول شماره۴-۸) نتایج تحلیل کوواریانس مربوط به مقایسه میانگین نمرات بعد اثرگذاری توانمندسازی گروههای آزمایش و کنترل در مرحله پس آزمون بعد از کنترل نمره های پیش آزمون……………………………………………………………………………………………..۹۴
جدول شماره۴-۹)آزمون کالموگروف و اسمیرانف تک نمونه ای جهت چگونگی توزیع نمرات شرکت کنندگان قبل از آموزش در بعد معنی داری توانمند سازی………………………………………………………………………………………………………………………….۹۴
جدول شماره۴-۱۰) آزمون لوین برای آزمون برابری واریانس نمرات بعد معناداری توانمندسازی………………………………………….۹۵
جدول شماره۴-۱۱) نتایج تحلیل کوواریانس مربوط به مقایسه میانگین نمرات بعد معنی داری توانمندسازی گروههای آزمایش و کنترل در مرحله پس آزمون بعد از کنترل نمره های پیش آزمون………………………………………………………………………………………۹۵
جدول شماره۴-۱۲)آزمون کالموگروف و اسمیرانف تک نمونه ای جهت چگونگی توزیع نمرات شرکت کنندگان قبل از آموزش در بعد انتخاب توانمند سازی……………………………………………………………………………………………………………………….۹۶
جدول شماره۴-۱۳) آزمون لوین برای آزمون برابری واریانس نمرات بعد معناداری توانمندسازی………………………………………..۹۶
جدول شماره۴-۱۴)نتایج تحلیل کوواریانس مربوط به مقایسه میانگین نمرات بعد انتخاب توانمندسازی گروههای آزمایش و کنترل در مرحله پس آزمون بعد از کنترل نمره های پیش آزمون……………………………………………………………………………………………۹۷
جدول شماره۴-۱۵)آزمون کالموگروف و اسمیرانف تک نمونه ای جهت چگونگی توزیع نمرات شرکت کنندگان قبل از آموزش در بعد شایستگی توانمند سازی…………………………………………………………………………………………………………………….۹۷
جدول شماره۴-۱۶) آزمون لوین برای آزمون برابری واریانس نمرات بعد شایستگی توانمندسازی……………………………………….۹۸
جدول شماره۴-۱۷) نتایج تحلیل کوواریانس مربوط به مقایسه میانگین نمرات بعد شایستگی توانمندسازی گروههای آزمایش و کنترل در مرحله پس آزمون بعد از کنترل نمره های پیش آزمون……………………………………………………………………………………………۹۸
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
توانمندسازی[۱] بی گمان یکی از مهم ترین وظایف دولت ها محسوب می شود. در کشورهای مختلف جهان بخش عظیمی از تحقیقات و منابع مصروف این حقیقت می شود که شهروند مطلوب برای جامعه باید دارای چه خصوصیاتی باشد و چگونه می توان این صفات و ویژگی ها را در اقشار مختلف جامعه توسعه داد.
یکی از چالشهای اصلی سازمانهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) این است که فعالیت بخش های گوناگون سیستم را به گونه ای طراحی کنند که بتوانند در دنیای پرتحول امروز، توانمندسازی زنان را افزایش داده، با هماهنگی یکدیگر و با بهره مندی از ابزار آموزش و پژوهش، گامهای مؤثری را در این راستا بردارند. در حال حاضر، بسیاری از تلا شهایی که در زمینه توانمندسازی زنان جویای کار صورت میگیرد، با عدم موفقیت روبه رو است؛ زیرا تولید فکر و خلاقیت، هماهنگی با این تغییرات و ایجاد تغییرات نو، نیاز به توانمندی ویژه ای در حیطه های گوناگون، با بهره گرفتن از آموزش های خاص دارد و بهره مندی از آ نها منجر به بهبود مستمر عملکرد، ارتقای صلاحیت، تغییر در رفتار و در نهایت توانمندسازی این زنان می شود.
آخرین نظرات