راهبردهای SO

راهبردهای این بخش، با بهره جستن از نقاط قوت به بهره‎برداری از فرصت‎های می‎پردازند.

جدول ۱۰-۲ راهبردهای so

کد

شرح راهبرد

قوت‌آموزش‌ها و فرصت‎های مرتبط

SO1

ارائه رشته‎های دانشگاهی جدید مرتبط با بانکداری الکترونیکی که در دانشگاه‎های کشورهای پیشرفته موجود است و اطمینان از به‌روز بودن اطلاعات استادان دانشگاهی

(O1,S2), (O1,O8)

SO2

افزایش تعداد خودپردازها و گسترش شبکه شتاب با الگو گرفتن از کشورهای توسعه‌یافته و پیشرو ‌در زمینه بانکداری الکترونیکی برای ارائه خدمات ۲۴ ساعته و همچنین بدون محدودیت جغرافیایی

(S3,S4,S5), (O3,O5)

SO3

تهیه فرم‎های الکترونیکی موردنیاز در عملیات بانکداری الکترونیکی

(S7), (O3)

SO4

سرمایه‎گذاری برای استفاده از دانش شرکت­های معتبر IT کشورهای پیشرفته

(S6), (O3,O5)

SO5

ارائه خدمات بانکی اینترنتی در شعب بانک‎های کشور

(S8,S9), (O7,O9,O10)

SO6

ارائه قوانین پیشنهادی ‌در زمینه بانکداری الکترونیکی از سوی مشاوران حقوقی بانک‌آموزش‌ها با نظارت مدیران بانکی

(O1), (O4)

راهبردهای ST

راهبردهای این بخش بی احتراز از تهدیدها با بهره گرفتن از نقاط قوت ارائه شده‌اند.

جدول ۱۱-۲ راهبردهای ST

کد

شرح راهبرد

قوت‌ها تهدیدات مرتبط

ST1

انجام پژوهش­های موردنیاز بانکداری الکترونیکی و به‌روزآوری دانش در این زمینه

(S1,S2), (T3)

ST2

استفاده از نام بانک­های معتبر برای جذب مشتریان

(S9), (T2)

ST3

در اختیار گذاردن تجربیات بانک­های موفق جهان برای کارهای بانکی

(S2), (T6)

ST4

استفاده از نیروهای متخصص برای آموزش نیروهای بانکی باهدف ایجاد اشتغال برای آن­ها در آینده

(S5), (T8)

ST5

مشارکت بانک­ها ‌در زمینه ی به‌روزآوری فناوری‌های ICT

(S6), (T3)

راهبردهای WO

در این قسمت با بهره جستن از فرصت‌ها راهبردهای برای از بین بردن یا کاهش نقاط ضعف ارائه شده‌اند.

جدول ۱۲-۲ راهبردهای WO

کد

شرح راهبرد

ضعف‌ها و فرصت‌های مرتبط

WO1

استفاده از راهکارهای بانک­های موفق جهان برای ارائه خدمات بهتر

(O5), (W5,W7,W8,W10)

WO2

کاهش کارمزد عملیات بانکی با بهره گرفتن از کمک‌های دولت

(W6), (O1)

WO3

طراحی نرم‌افزارهای بانکداری الکترونیکی

(W1), (O3,O5,O8)

WO4

خرید و یا ساخت برخی از سخت‌افزارهای موردنیاز در بانکداری الکترونیکی

(W2), (O1)

WO5

پرورش افراد متخصص ‌در زمینه فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیکی

(W3). (O5.O8)

WO6

استفاده از استادان دانشگاهی در آموزش فناوری اطلاعات به مدیران بانکی

(W9), (O1,O8)

WO7

مشخص نمودن رویه‌های مناسب سازمانی بانکداری الکترونیکی توسط متخصصان و پژوهشگران دولت الکترونیکی

(W4), (O10)

راهبردهای WT

راهبردهای ارائه شده در این بخش برای کاهش نقاط ضعف و پرهیز از تهدیدها هستند.

جدول ۱۳-۲ راهبردهای WT

کد

شرح راهبرد

ضعف‌ها تهدیدات مرتبط

WT1

به‌کارگیری سازوکاری برای اجرای هماهنگ فناوری‌های نوین در تمامی دستگاه‌ها

(W9,W11), (T1,T3,T7)

WT2

کاهش یا حذف کارمزدهای بانکی

(W6), (T4)

WT3

انجام مذاکرات با مسئولان بخش‌های مختلف (مخابرات، برق، قوه قضائیه و…) جهت تجهیز خود برای توسعه بانکداری الکترونیکی

(W1,W2,W7), (T3,T5)

WT4

پیاده‌سازی خدمات ارائه شده بانک­های کشورهای توسعه‌یافته در ایران

(W7,W10), (T7)

WT5

انجام تبلیغات برای تسهیل پذیرش بانکداری الکترونیکی

(W11), (T2)

بخش پنجم پژوهش­های مشابه ‌در زمینه به‌کارگیری سروکوال و کانو

۲۲-۲ پژوهش­های مشابه ‌در زمینه به‌کارگیری سروکوال و کانو

مدل عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات بانکی میرزا حسن حسینی، سمیه قادری

    1. Gronroos & Wiley ↑

    1. Intangibility ↑

    1. Inseparability ↑

    1. Variability ↑

    1. Perishability ↑

    1. Palmer ↑

    1. crosby ↑

    1. Parasoramon.et.al ↑

    1. Ganguli & Kumar ↑

    1. Technical quality ↑

    1. Functional quality ↑

    1. Gronroos ↑

    1. Lehtinen & Lehtinen ↑

    1. Physical quality ↑

    1. Interactive quality ↑

    1. Corporate quality ↑

    1. Automated search ↑

    1. Information acquisition ↑

    1. Masscustomization ↑

    1. Brady & Cronin ↑

    1. cooki ↑

    1. Reliability ↑

    1. Assurance ↑

    1. Tangibles ↑

    1. Empathy ↑

    1. Responsiveness ↑

    1. servqoal ↑

    1. Self-service technoogy (SST) ↑

    1. واحدهایی که در سازمان‌ها برای ‌پاسخ‌گویی‌ به پیشنهاد‌ها، انتقادات و مشکلات مشتریان راه‌اندازی شده و کارشناسان سازمان از طریق تلفنمشتریان ارتباط برقرار ‌می‌کنند ↑

    1. Meuter et,al ↑

    1. Dean ↑

    1. Al-Hawari et. al ↑

    1. Kim & Kim ↑

    1. Yang et al ↑

    1. )Caceres & Paparoidamis, 2007; Carlson & O’cass, 2010; Zafar etal. 2011; Cater & Cater,2009; Petzer & De Meyer, 2011; Sheng & Liu, (2010 ↑

    1. (Krepapa etal, 2003; Ndubisi & Wah, 2005; Al.Hawari & Ward, 2006; Meuter etal. 2000) ↑

    1. off eviave effects ↑

    1. Defisive effects ↑

    1. Zeitmel and piter ↑

    1. Hesket ↑

    1. Serpersant & salomon ↑

    1. shstak ↑

    1. Lyian jones ↑

    1. Jamal & naser ↑

    1. ayawardhen, C. Leo, P. Y. and Philip, J ↑

    1. Liljander, V. and Mattsson, J ↑

    1. Chebat, J. and Slusarczyk ↑

    1. Chumpitaz, R and Paparoidamis, N. G ↑

    1. Hartlin, M. D, Woolridge,B. R. and Jones, K. C ↑

    1. Desired quality ↑

    1. Adequate quality ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...