۰۳۲/۰
۱.۱۲
۹۸%
۱.۰۳
۱.۷۸
۷۶%
۶۷/۰
۷۳/۰
فصل پنجم
بحث و نتیجهگیری
۱-۵ مقدمه :
بدیهی است که مهم ترین بخش یک پایان نامه فصل مربوط به نتیجه گیری و بحث پیرامون نتایج به دست آمده پژوهش می باشد. چون هدف از انجام پژوهش و کلیه مراحلی که در یک پایان نامه باید طی کرد، ارائه نتایجی است که در مورد فرضیه های پژوهش به دست آمده است. در این بخش ابتدا به بررسی و تفسیر نتایج اطلاعات دموگرافیک و سپس به بحث و بررسی فرضیه های پژوهش پرداخته می شود. در پایان بعد از ذکر محدودیت های پژوهش، پیشنهادات پژوهشی و اجرایی در خصوص موضوع مورد بحث ارائه می شود.
۲-۵ تفسیر نتایج حاصل از اطلاعات دموگرافیک نمونه پژوهش:
برسی اطلاعات دموگرافیک کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرماشاه حاکی از آن است که ازلحاظ سن با توجه به جدول(۲-۴)بیشتر کارکنان در محدوده سنی (۲۵- ۳۵)سال قرار گرفته اند که ۴۸ درصد کل نمونه را تشکیل می دهند.از لحاظ جنسیت نیز با توجه به جدول(۱-۴) بیشتر کارکنان را زنان با حجم ۵۲ درصد یعنی ۱۳۰ نفر در جایگاه نخست و نمونه مردان با ۴۸ درصدیعنی۱۲۰ نفر در جایگاه بعدی قرار دارد.از لحاظ میزان تحصیلات هم با توجه به داده های جدول(۳-۴) می توان دریافت که تعداد ۱۶۷ نفر یعنی ۶۷ درصد درصد از دانشجویان شرکت کننده در این نظرسنجی دارای مدرک فوق لیسانس در رشته مدیریت اجرایی و ۸۳ نفر یعنی ۳۳درصد دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر در رشته گرایش های مدیریت بازرگانی و … می باشد.
۳-۵ تفسیر یافته های پژوهش با سایر پژوهش ها
فرضیه اصلی : بین عوامل موثر بر ایجاد تمایل به خرید و خرید الکترونیکی تاثیر مثبت ومعناداری وجود دارد.
همان طور که در جدول(۸-۴)نشان داده شده است ضریب همبستگی بین ایجاد تمایل به خرید با خرید الکترونیکی فکری ۸۴ درصد می باشد که در سطح ۹۹ درصد معنادار است. بنابراین بین ایجاد تمایل به خرید و خرید الکترونیکی رابطه معناداری وجود دارد.به این معنا که زمانی که تمایل به خرید بالاست ، میزان خرید الکترونیکی نیزدر سطح بالایی قرار دارد.به عبارتی دیگر فرضیه پژوهش مبنی بر وجودارتباط بین عوامل موثر بر ایجاد تمایل به خرید و خرید الکترونیکی در میان دانشجویان دانشگاه آزادکرمانشاه تایید می شود.یافته این فرضیه یعنی ارتباط ایجاد تمایل به خرید و خرید الکترونیکی با با یافته های سیترین و همکاران ( ۲۰۰۰ )، لاسار و همکارن ( ۲۰۰۴ ) و کرِسپو و دلبوسک (۲۰۰۸) هم خوانی دارد؛.با توجه به اینکه نتایج پژوهش حاضر با یافته های پیشینه پژوهش هم خوانی دارد، می توان گفت که از پشتوانه تئوری قوی ومحکمی برخوردار بوده و فرضیه های آن بر اساس مبانی نظری قابل اتکایی استوار است. همان گونه که از نتایج پژوهش مستفاد می شود ایجاد تمایل به خرید می تواند به عنوان یکی از عوامل موثر بر خرید الکترونیکی به شمار آید .
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۵ فرضیه فرعی اول
آخرین نظرات