(مقدمه، بیان مسئله، سؤالات تحقیق،

فرضیه‌ها، روش و ضرورت تحقیق)

مقـدمه ۱

۱٫ بیان مسئله تحقیق ۵

الف) سوال اصلی ۶

ب) سؤالات فرعی: ۶

۳٫ فرضیه های تحقیق ۷

الف) فرضیه اوّل ۷

ب) فرضیه دوّم ۸

۴٫پیشینه‌ای تحقیق ۸

۵٫ روش تحقیق ۹

۶٫ ضرورت تحقیق ۹

بخش اول

مفاهیم، کلیات و ریشه‌های فکری

۱-۲٫ فصل اوّل: مفاهیم، کلیات و اصول اساسی ۱۲

۱-۱-۱٫ گفتاراول: مفاهیم ۱۳

۱-۲-۱-۲٫ جبرگرایی بزهکارانه ۱۳

۱-۱-۱-۲٫ پرونده شخصیت ۱۳

۱-۱-۱-۳٫ حالت‌خطرناکی ۱۴

۱-۱-۱-۴٫ سزاگرایی ۱۴

۱-۱-۱-۵٫ مسئولیت اخلاقی ۱۵

۱-۱-۱-۶٫ مسئولیت اجتماعی ۱۵

۱-۱-۱-۷٫ اقدامات‌تامینی ۱۶

۱-۱-۱-۸٫ دفاع اجتماعی ۱۶

۱-۱-۱-۹٫ اصلاح و درمان ۱۷

۱-۱-۱-۱۰٫ بازپروری اجتماعی ۱۸

۱-۱-۱-۱۱٫ بازدارندگی ۱۸

۱-۱-۱-۱۲٫ پیشگیری ۱۹

۱-۱-۲٫ گفتار دوم: کلیات ۲۰

۱-۱-۲-۱٫ پیشینه ای تاریخی اصل فردی‌کردن ۲۰

الف) دوره انتقام خصوصی ۲۰

ب) دوره ای دادگستری عمومی ۲۱

ج) دوره قصاص و اصل شخصی شدن جرایم و مجازات‌ها ۲۴

د) دوره پیشرفت علوم و اصل فردی‌کردن مجازات‌ها ۲۷

۱-۱-۲-۲٫ انواع فردی‌کردن ۳۱

الف) فردی‌کردن معطوف به واکنش های تبعیض آمیز ۳۱

ب) فردی‌کردن معطوف به مجازات عادلانه ۳۲

ج) فردی‌کردن معطوف به اصلاح، درمان و بازپروری اجتماعی ۳۳

۱-۱-۳٫ گفتارسوم: اصل فردی‌کردن و اصول دیگرحقوق‌جزا ۳۵

۱-۱-۳-۱٫ رابطه اصل فردی‌کردن با اصول عام حقوق‌جزا ۳۵

الف) اصل قانونی بودن و نسبت آن با اصل فردی‌کردن مجازات‌ها ۳۶

ب) اصل شخصی شدن و نسبت آن با اصل فردی‌کردن ۴۰

ج) اصل عدم تبعیض و رابطه آن با اصل فردی‌کردن ۴۲

۱-۱-۳-۲٫ اصول ناظر بر محاکمه مجرمان و اصل فردی‌کردن ۴۵

الف) اصل مستند و مستدل بودن و اصل فردی‌کردن ۴۶

ب) اصل صلاحیت انحصاری مراجع قضایی و اصل فردی‌کردن ۵۱

ج) اصل قضامندی مجازات‌ها و نسبت آن با اصل فردی‌کردن ۵۶

خلاصه و نتیجه گیری فصل اول ۵۹

۱-۳٫ فصل دوّم: ریشه‌های فکری اصل فردی‌کردن ۶۲

۱-۲-۱٫ گفتار اوّل: مکتب‌تحققی (اثباتی) ۶۳

۱-۲-۱-۱٫ معرفی بنیانگذاران مکتب‌تحققی ۶۳

الف) سزارلمبروزو ۶۴

ب) آنریکوفری ۶۵

ج) گاروفالو ۶۷

۱-۲-۱-۲٫ اصول بنیادین ۶۹

الف) جبری بودن بزهکاری ۶۹

ب) عدم مسئولیت اخلاقی مجرم ۷۱

۱-۲-۱-۳٫ ملاک واکنش علیه پدیده‌ای مجرمانه ۷۳

۱-۲-۱-۴٫ دست آوردها ۸۰

الف) دسته بندی(فردی‌کردن)مجرمان و مجازات آن‌ ها ۸۰

ب) جانشین‌های کیفری(اقدامات‌تامینی) ۸۲

ج) اقدامات پیشگیرانه ۸۵

۱-۲-۱-۵٫ انتقادات علیه مکتب‌تحققی ۸۷

الف) فرض مجرم مادرزاد ۸۸

ب) فقدان اراده ای آزاد مجرم در ارتکاب جرم ۹۰

ج) مجازات‌های نامعین ۹۱

د) امنیت محوری و نقض آزادی های فردی و کرامت انسانی ۹۴

۱-۲-۲٫ گفتار دوم: مکتب دفاع اجتماعی (جنبش دفاع اجتماعی) ۹۶

۱-۲-۲-۱٫ نگاه کلّی ‌در مورد جنبش دفاع اجتماعی ۹۶

۱-۲-۲-۲٫ اصول عام مکتب دفاع اجتماعی ۱۰۰

۱-۲-۲-۳٫ شاخه های فکری ۱۰۱

الف) نظریه آدولف پرینس ۱۰۱

ب) نظریه های فیلیپو گراماتیکا و مارک آنسل ۱۰۴

۱-۲-۲-۴٫ دست آوردها ۱۰۵

خلاصه و نتیجه گیری فصل دوم ۱۰۸

بخـش دوّم

اصل فردی‌کردن در فرایند دادرسی و اجراء

۲-۱٫ فصل اوّل: شخصیت بزهکارانه،حالت‌خطرناکی و پرونده شخصیت ۱۱۲

۲-۱-۱٫ گفتاراول: شخصیت بزهکارانه ۱۱۳

۲-۱-۱-۱٫ عوامل تاثیرگذار بر شخصیت بزهکار ۱۱۳

الف) عوامل زیستی ۱۱۳

ب) عوامل روانی ۱۱۶

ج) عوامل اجتماعی و محیطی ۱۱۹

۲-۱-۱-۲٫ حالت‌خطرناکی و شخصیت (نظریه کین برگ) ۱۲۲

الف) هسته ای سرشتی ۱۲۲

ب) متغیرهای آسیب شناختی ۱۲۳

ج) وظیفه ای اخلاقی ۱۲۴

۲-۱-۱-۳٫ شیوه های ابتدایی واکنش روانی(نظریه دوگرف) ۱۲۷

الف) تحمل احساس بی عدالتی ۱۲۷

ب) تحریف در نحوه ای وابستگی به محیط ۱۲۸

ح‌) انگیزش جرایم(نظریه میرای لوپز) ۱۲۹

۲-۱-۲٫ گفتار دوم: حالت‌خطرناکی و پرونده شخصیت ۱۳۱

۲-۱-۲-۱٫ حالت‌خطرناکی و مراتب آن ۱۳۱

الف) حالت‌خطرناکی فوق العاده (وخیم ترین نوع حالت‌خطرناکی) ۱۳۱

ب) حالت متوسط (بالنسبه)خطرناکی ۱۳۲

ج) حالت‌خطرناکی ضعیف ۱۳۳

۲-۱-۲-۲٫ پرونده شخصیت ۱۳۵

الف) مفهوم پرونده شخصیت ۱۳۸

ب) جوانب پرونده شخصیت ۱۴۰

ج) اهداف پرونده شخصیت ۱۴۲

خ‌) پرونده شخصیت در نظام دادرسی اطفال بزهکار ۱۴۳

خلاصه و نتیجه گیری فصل اول ۱۴۸

۲-۲٫ فصل دوم: اصل فردی‌کردن در فرایند اجرایی شدن ۱۵۱

۲-۲-۱٫ گفتاراول: مجازات و اقدامات‌تامینی ۱۵۲

۲-۲-۱-۱٫ مبانی مسئولیت جزایی کلاسیک‌ها ۱۵۳

الف) آزادی اراده مجرم در ارتکاب جرم ۱۵۳

ب) مسئولیت اخلاقی مجرم ۱۵۵

۲-۲-۱-۲٫ مجازات؛ اقدامات‌تامینی و حقوق‌جزای افغانستان ۱۵۷

الف) نقد چند مورد از قانون‌جزای افغانستان ۱۵۹

ب) مجازات‌ها در رویارویی با اقدامات‌تامینی ۱۶۳

ج) زمینه‌های اقدامات‌تامینی در حقوق‌جزای افغانستان ۱۶۶

۲-۲-۲٫ گفتار دوم: فردی‌کردن، اقدامات‌تامینی و حقوق‌جزای افغانستان ۱۷۰

۲-۲-۲-۱٫ اقدامات‌تامینی بدنی ۱۷۱

الف) اقدامات درمانی پزشکی ۱۷۱

ب) اقدامات روان درمانی ۱۷۳

۲-۲-۲-۲٫ اقدامات‌تامینی محدود کننده‌ای آزادی ۱۷۵

الف) ممنوعیت از اشتغال به کسب، شغل و یا حرفه ای معین ۱۷۵

ب) اخراج بیگانه‌ها از کشور ۱۷۷

ج) ممنوعیت اقامت در محل معین ۱۷۷

۲-۲-۲-۳٫ اقدامات سلب کننده‌ای آزادی ۱۷۸

الف) اقدامات حمایتی ۱۷۸

۱٫ نگهداری اطفال به خانه ۱۷۹

۲٫ نگهداری بیکاران و ولگردان درکارگاه های صنعتی ۱۸۲

ب) اقدامات تربیتی و کانون اصلاح و تربیت برای کودکان ۱۸۵

۱٫ محیط آزاد(باز) ۱۸۶

الف) حبس در منزل ۱۸۷

ب) اشتغال به کارهای عام المنفعه ۱۸۸

۲٫ محیط نیمه باز ۱۹۱

۳٫ محیط بسته ۱۹۲

ج) اقدامات بازدارنده(تبعید و تیمارستان) ۱۹۳

۱٫ مجرمین به عادت و تبعید ۱۹۳

۲٫ مجرمان مادرزادی ۱۹۴

۳٫ مجرمان مختل المشاعر(دیوانه) ۱۹۵

۲-۲-۲-۳٫ اقدامات‌تامینی مراقبتی ۱۹۶

الف) آزادی مشروط ۱۹۷

ب) تعلیق مجازات ۱۹۹

خلاصه و نتیجه گیری فصل دوم ۲۰۱

۲-۲-۳٫ نتیجه گیری نهایی ۲۰۶

۲-۲-۳-۱٫ پیشنهادات ۲۱۰

الف) پیشنهادات پیشگیرانه ۲۱۰

ب) پیشنهادات مبارزه با جرایم ۲۱۱

۱٫ درحوزه‌ای‌ عدلی قضایی: ۲۱۱

۱٫ در حوزه قانونگذاری: ۲۱۳

منابع وماخذ ۲۱۶

الف) کتابها ۲۱۶

ب) مقاله ها ۲۱۷

ج)قوانین ۲۲۰

کلیات تحقیق

(مقدمه، بیان مسئله، سؤالات تحقیق،

فرضیه‌ها، روش و ضرورت تحقیق)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...