وقت شناسی
تمایل به استفاده
**۰.۳۰
۴.۰۶۳
تائید
اعتماد
وقت شناسی
تمایل به استفاده
۰.۰۶
۱.۱۵۱
رد
ب: نقش تعدیل کننده وقت شناسی در ارتباط بین نگرش و تمایل به استفاده
الف: نقش تعدیل کننده وقت شناسی در ارتباط بین سودمندی و تمایل به استفاده
ج: نقش تعدیل کننده وقت شناسی در ارتباط بین اعتماد و تمایل به استفاده
شکل۴-۱۴) نقش تعدیل کننده وقت شناسی
فصل پنجم
نتیجهگیری و پیشنهادات
۵-۱- مقدمه
هدف اصلی هر تحقیق دستیابی به یافتههایی است که بتوان از آن ها برای ارائه راه کارهای عملی و کاربردی و استفاده از آن ها بهره گرفت. همچنین بهرهگیری از این یافتهها میتواند راهنما و راهگشای دیگر پژوهشگران در انجام پژوهشهای مشابه باشد. در این تحقیق بر آن شدیم تا تاثیر عواملی همچون اعتماد و ارزشهای شخصی را در پذیرش فناوری اطلاعات از سوی مراجعه کنندگان به گمرکات استان گیلان بسنجیم. پس از اینکه عوامل تشکیل دهنده متغیرهای تحقیق از طریق بررسی پیشینه و ادبیات موضوعی تحقیق شناسایی شدند، بوسیله پرسشنامه این عوامل مورد بررسی قرار گرفتند. در ادامه در این فصل به بررسی نتایج حاصل از تحقیق با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها در فصل چهارم و بر اساس مبانی تئوریک در فصل دوم پرداخته می شود. ابتدا به نتایج حاصل از دادههای توصیفی به صورت مختصر می پردازیم؛ بعد از آن نتیجه هر کدام از فرضیه ها را مطرح می کنیم و با پژوهش های پیشین مقایسه می شوند. در انتها بر اساس نتایج، پیشنهاداتی ارائه شده و محدودیت هایی که در طی پژوهش با آن رو برو بوده ایم بیان می شوند.
۵-۲- یافته های پژوهش
۵-۲-۱- نتایج به دست آمده از آمار توصیفی
در این بخش نتایج حاصل از آمار توصیفی بیان می گردند. نمونه آماری این پژوهش ۳۸۴ نفر از مراجعه کنندگان به گمرکات استلان گیلان می باشند که با بهره گرفتن از روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس و طبق فرمول کوکران در حالت نامشخص بودن اندازه جامعه آماری انتخاب شدهاند. هرچند ممکن است متغیرهای جمعیت شناختی بر نحوه نگرش به هر یک از متغیرهای پژوهش تاثیر داشته باشد، اما در این پژوهش پی بردن به این تفاوت جزء اهداف نبوده است.
بیشترین تعداد پاسخ دهندگان مربوط به مردان با ۸۲ % و بعد از آن مربوط زنان با ۱۸ % است.
اکثر پاسخ دهندگان در محدوده سنی «بین ۴۱ تا ۵۰ سال» با ۳۶.۷% قرار داشتند. همچنین ۳۲.۳% معادل ۱۲۴ نفر در محدوده سنی «۳۰ تا ۴۰ سال» قرار داشتند.
۱۶.۴ درصد از پاسخ دهندگان دارای تحصیلات دیپلم یا پایین تر، ۲۰.۳% دارای تحصیلات فوق دیپلم و ۵۲.۶% لیسانس و ۱۰.۷% فوق لیسانس و بالاتر هستند.
۵-۲-۲- توصیف متغیرهای تحقیق
سودمندی ادراک شده: میانگین بدست آمده از پاسخ به سوالات متغیر سودمندی ادراک شده برابر ۳.۸۸ با انحراف معیار ۰.۶۲ می باشد. معیارهای اندازه گیری متغیر فوق بصورت زیر است.
سوال
میانگین
انحراف معیار
استفاده از خدمات الکترونیک برای من مفید بوده است.
۴.۰۸
۰.۷۳
استفاده از خدمات الکترونیک به من در تحقق هدفهای شغلی ام کمک کرده است.
۳.۷۶
۰.۸۶
استفاده از خدمات الکترونیک عملکرد مرا بهبود بخشیده است.
۳.۸۳
۱.۰۱
آخرین نظرات