ارزش کسب‌شده

 

۱-۴

 

 

 

سرمایه کسب‌شده

 

۵-۸

 

 

 

کیفیت کسب‌شده

 

۹-۱۲

 

 

 

رضایتمندی از برند

 

۱۳-۱۶

 

 

 

تعهد به برند

 

۱۷-۲۰

 

 

 

محرک تعهد

 

۲۱-۲۴

 

 

 

استمرار تعهد

 

۲۵-۲۷

 

 

 

مفهوم بازخرید

 

۲۸-۳۰

 

 

 

مفهوم وفاداری

 

۳۱-۳۳

 

 

 

دو ویژگی مهم پرسشنامه به‌عنوان ابزار گردآوری اطلاعات، عبارت‌اند از:
الف) روایی پرسشنامه
منظور از روایی، این است که پرسشنامه آنچه را که باید اندازه‌گیری کند، اندازه‌گیری می‌کند. درواقع هنگامی‌که به امید مطالعه یک مفهوم، مجموعه‌ای از پرسش‌ها را مطرح می‌کنیم، چگونه می‌توانیم اطمینان یابیم که واقعاً به اندازه‌گیری همان مفهوم موردنظر پرداخته‌ایم یا چیز دیگری را سنجیده‌ایم؟ این پرسش را می‌توان با آزمون‌های خاص روایی سنجی پاسخ گفت. به این منظور در این تحقیق، روایی پرسشنامه، با تدوین پرسش‌ها بر اساس مبانی نظری تحقیق و با تأیید و اظهارنظر اساتید و کارشناسان متخصص و استفاده ازنظرات فن (یکی از مهم‌ترین آزمون‌های روایی سنجی) در رابطه با وضعیت سؤالات، حاصل شده است، به‌طوری‌که یک نمونه مقدماتی انجام شده و با آزمون فوق و بررسی مجدد سؤالات، نواقص پرسشنامه رفع شده و پرسشنامه نهایی تهیه و تنظیم شده است.
ب) پایایی پرسشنامه
مقصود از پایایی آن است که اگر ابزار اندازه­گیرى را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم نتایج حاصل باید نزدیک به هم باشد. هدف و منظور از سنجش پایایی و ثبات پرسشنامه این است که در زمان­ها و مکان­های مختلف قابلیت استفاده داشته باشد. درواقع پژوهشی پایاست که ابزار اندازه ­گیری آن معتبر باشد و چنانچه این پژوهش توسط فرد دیگر یا همان پژوهشگر دوباره در زمان­ها و مکان­های دیگر انجام بشود به همان نتایج مشابه بتوان دست یافت. برای اندازه­گیرى پایایی از شاخصی به نام «ضریب پایایی» استفاده می­کنیم که اندازه آن معمولاً بین صفر تا یک (۰ تا ۱)، تغییر می­ کند. ضریب پایایی «صفر»، معرف عدم پایایی و ضریب پایایی «یک»، معرف پایایى کامل است (خاکى، ۱۳۷۹).
دانلود پایان نامه
یکی از متداول­ترین روش­های اندازه ­گیری اعتماد­­پذیری یا پایایی پرسشنامه ­ها، استفاده از روش آلفای کرونباخ است که توسط کرونباخ ابداع شده است لذا با توجه به این‌که در این پژوهش، ابزار اصلی اندازه‌گیری داده ­ها پرسشنامه می­باشد پایایی پرسشنامه یا قابلیت اعتماد آن با بهره گرفتن از روش آلفای کرونباخ محاسبه شده است.
ضریب آلفای کرونباخ، برای سنجش میزان تک‌بعدی بودن نگرش­ها، عقاید، قضاوت‌ها و سایر مقولاتى که اندازه­گیرى آن‌ ها آسان نیست به کار مى‌رود. درواقع از این طریق می­خواهیم ببینیم تا چه حد برداشت پاسخگویان از سؤالات یکسان بوده است. اساس این ضریب بر پایه مقیاس­هاست و مقیاس­ها عبارت‌اند از: دسته­ای از اعداد که بر روی یک پیوستار به افراد، اشیاء یا رفتارها در جهت به کمیت کشاندن کیفیت­ها اختصاص داده می‌شود. ضریب آلفاى کرونباخ به روش زیر محاسبه می‌شود:
(‏۳‑۱)
که در آن k تعداد گویه ­ها،   واریانس جمع نمره‌های هر پاسخگو و  واریانس نمرات مربوط به گویه شماره i ­ام است.
در این پرسشنامه میزان آلفای کرونباخ کلی برابر با ۹۷۴/۰ است که مقدار مناسبی است. حال برای هر متغیر به‌صورت جداگانه آلفای کرونباخ را محاسبه می‌کنیم. همان‌طور که در جدول (۳-۲) مشاهده می‌کنیم تمام متغیرهای موردبررسی مناسب هستند و از اعتبار لازم و کافی برخوردارند.
جدول ‏۳‑۲: نتایج آلفای کرونباخ

 

 

متغیرها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...