نمودار ۴-۹- تعداد رانندگان سیگاری شرکت های حمل و نقل

۱۳۶

نمودار۴-۱۰- مدل ساختاری با ضرایب مسیر

۱۳۸

چکیده

در وضعیت موجود بر اثر افزایش قیمت سوخت کرایه حمل و نقل افزایش می‌یابد و به دنبال آن قیمت محصولات تولید ی و خدماتی نیز افزایش می‌یابد که باعث تورم در جامعه می شود وکرایه حمل و نقل و تورم تابع قیمت سوخت می‌باشند در وضعیت موجود کرایه بار وابسته به قیمت سوخت و مسافت و نوع جاده و ساعت محاسبه می شود و ابن پارامترها جهت تعادل بین شرکت‌های تولیدی و حمل و نقل مناسب نمی باشند و پارامترهای موجود ارتباطی با شرکت‌های تولیدی (خدماتی)ندارند نیاز به پارامتر مشترکی می‌باشد که بین این دو تعادل ایجاد کند. آن پارامتر مدیریت زمان می‌باشد و افت و خیز کرایه با محوریت مدیریت زمان محاسبه شود. با توجه به اینکه در صنعت حمل و نقل زمان تحویل و سلامت بار دو موضوع مورد نظر صاحبان و حاملان بار می‌باشند کلیه فعالیت‌هایی که به دو موضوع ارتباط دارند نیاز به کار و زمان سنجی دارند و این فعالیت‌ها شامل زمان سنجی کار و زمان و ترافیک و تصادف و تعمیرات و فعالیت‌های دیگری شامل ارزش و سلامت بار و بیمه محصول می‌باشند به منظور اجرای مدیریت زمان نیاز به فعالیت‌های مذکور می‌باشند تا زمان تحویل و سلامت بار تضمین شود و از طرفی جهت اجرای مدیریت زمان نیاز به زمان فاصله عبور (زمان تعیین شده عبور یا زمان استاندارد یا میاتگین زمانی عبور )داریم و میانگین زمانی عبور بین مبدأ و مقصد از طریق متوسط زمان عبور چندین وسیله حمل و نقل مشابه قابل تعیین می‌باشد و این میانگین زمانی عبور با توجه به انواع وسائط حمل و نقل متفاوت می‌باشد و با اجرای مدیریت زمان در این زمان تعیین شده با در نطر داشتن کلیه فعالیت‌های حمل و نقل به منطور زمان تحویل بار مناسب و سلامت بار چنانچه بار زودتر رسید کرایه حمل و نقل بیشتر و بالعکس.

کرایه تعادلی (trade off)حمل و نقل که با محوریت مدیریت زمان به دست می‌آید جهت تعادل بین شرکت‌های تولیدی و حمل و نقل مناسب می‌باشد زیرا بار زودتر و سالم برسد شرکت‌های تولیدی دارای مشتری بیشترمی شوند و مشتری ها را از دست نمی دهند و باعث تقویت مدیریت موجودی ها می شود و منجر به تولید بیشتر نیز می شود و مزایای مذکور جوابگوی افزایش هزینه کرایه حمل و نقل می‌باشد و شرکت‌های تولیدی به وسیله مدیریت زمان ارضاء می‌شوند و بهانه ای برای افزایش قیمت محصول ندارند و تورم در جامعه کمتر می شود و از طرفی کرایه تعادلی برای شرکت‌های حمل و نقل نیز مؤثر و مناسب می‌باشد زیرا شرکت‌های حمل و نقل با اجرای کارسنجی و زمان سنجی فعالیتهاکه شامل زمان سنجی کار و زمان هنگامی که وسیله حمل و نقل متوقف است مانند بارگیری و تخلیه بار و زمان سنجی در ترافیک و تصادف و تعمیرات منجر به جلوگیری از اتلاف زمان می‌شوند و بار در زمان مناسب به مقصد می‌رسد کرایه حمل و نقل زیادتر می شود و همچنین باعث می شود شرکت‌های حمل و نقل مشتری شرکت‌های تولیدی و خدماتی شوند و شرکت های حمل و نقل جوابگوی افزایش هزینه های حمل و نقل مانند افزایش قیمت قطعات و سوخت و بیمه و غیره می‌باشند و شرکت‌های حمل و نقل از ورشکستگی نجات می‌یابند و عمر و مدل وسائط حمل و نقل بهبود می‌یابد. ابزار گردآوری پرسش نامه و روش تحقیق می‌دانی و روایی ابزار ۸۹۸/۰ و جامعه آماری ۳۲۰ شرکت مرتبط با حمل و نقل و نمونه ۲۰۰ شرکت مرتبط با حمل و نقل و در کلان شهر اراک تحقیق انجام شده است و روش نمونه گیری تصادفی ساده است و روش تجزیه و تحلیل داده با نرم افزار LISREL و SPSS می‌باشد و نتیجه کرایه حمل و نقل تعادلی تابعی از مدیریت زمان می‌باشد.

کلید واژه ها: حمل و نقل- مدیریت زمان- مهندسی ترافیک- ارزیابی کارو زمان- تصمیمات مناسب قیمت گذاری حمل ونقل

فصل اول

کلیات پژوهش

۱ – ۱ – مقدمه :

درجامعه ما آسیب اقتصادی تورم وجود دارد و این معضل ارتباط مستقیمی با افزایش کرایه حمل و نقل ناشی از افزایش قیمت سوخت دارد و این افزایش باعث تورم در محصولات و خدمات می شود و نتیجه تورم کم شدن تقاضا از جانب مشتری می شود و در این وضعیت موجود تولید کالا و محصولات کاسته می شود و شرکت های تولیدی آسیب های بسیاری می بیینند و از طرفی قیمت سوخت افزایش یابد و کرایه حمل و نقل بالا نرود، با توجه به هزینه های بالای حمل و نقل مانند استهلاک، سوخت، تعمیرات و غیره، ما تورم محصولات و خدمات را نخواهیم داشت ولی شرکت های حمل و نقل رو به افول و ورشکستگی می‌روند. در این پژوهش محقق هدف از تحقیق خود را بر این اساس تهیه نموده است که افزایش تورم محصولات و خدمات و ورشکستگی حمل و نقل و تولید تابع افزایش قیمت سوخت نباشد و این ارتباط مستقیم به صورت غیر مستقیم در جامعه پدیدار شود تا تورم و ورشکستگی کنترل شود. در وضعیت موجود بین این دو گروه (تولید و حمل ونقل)ارتباط وجود ندارد و به علت عدم این رابطه در جامعه ما تورم وجود دارد و متغییر مناسبی که بین این دو ارتباط برقرار می‌کند از نظر پژوهشگر مدیرت زمان و نقش مهندسی ترافیک در ارزیابی مؤثر کارو زمان می‌باشد و این متغییر مستقل تعادل بین هزینه های تولید و درآمد حمل ونقل ناشی از کرایه بار را ایجاد می کند و همچنین با وجود این متغییر مستقل(مدیریت زمان) تورم و ورشکستگی تابع افزایش قیمت سوخت نمی باشد و کرایه تعادلی جهت رسیدن قیمت سوخت به قیمت جهانی(فوب)[۱]و هدفمندی یارانه ها موثراست.

۱-۲- بیان مسئله:

دروضعیت موجودچنانچه قیمت کرایه حمل و نقل ناشی از افزایش سوخت افزایش یابد کالاهای تولیدی و ارائه خدمات محصولات نیز دچار ازدیاد قمیت می‌شوند و تقاضا از جانب مشتری کم می شود و باعث فروش کم تولید و خدمات و نتیجتا ورشکستگی شرکت های تولیدی و خدماتی را به دنبال می آورد و از طرفی در اثر افزایش قیمت سوخت کرایه حمل و نقل بالا نرود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...