در خصوص برنامه ریزی مناسب بازاریابی توجه به سه مورد زیر ضرورت دارد:
۱٫چه برنامه هایی در زمینه بازاریابی باید تنظیم شود.
۲٫برنامه بازاریابی چه محتوایی باید داشته باشد.
-
- مناسب یا نامناسب بودن یک برنامه چگونه باید تشخیص داده شود.
قبل از تدوین برنامه بازاریابی باید دانست، گذراندن چه مراحلی برای دستیابی به این برنامه الزامی است؟ و همچنین قبل از اجرا و به کارگیری یک برنامه بازاریابی،مدیران بازاریابی باید اطمینان حاصل نمایند که آن برنامه ارزش اجرا و صرف نقدینگی شرکت را دارد و در صورت وجود عیب و نقص حتما آن را برطرف نمایند.ساختار و ترتیب مدل های منتشر شده برای برنامه ریزی بازاریابی توسط اندیشمندان و صاحب نظران این عرصه به صورت خلاصه در جدول ۱-۲ ارائه شده است (فاوانوس ۲۰۰۷)[۷]
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول ۱-۲- مراحل مختلف برنامه ریزی بازاریابی (فاوانوس۲۰۰۷)
لامبین۲۰۰۰[۸] | وستوود [۹] | رایت [۱۰]۲۰۰۰ | لاس کیسس[۱۱] ۱۹۹۹ |
ماموریت استراتژیک بررسی خارجی بررسی داخلی ایجاد اهداف انتخاب رهبری استراتژیک بودجه بازاریابی تحلیل آسیب پذیری و زیان برنامه احتمالی |
ایجاد اهداف شرکت تحقیق بازاریابی خارجی تحقیق بازاریابی داخلی تحلیل SWOT اهداف بازاریابی و نتایج مورد انتظار توسعه استراتژی های بازاریابی و برنامه عملیاتی شامل تبلیغ و ترویج پیش نویس برنامه اصلاح سیستم کنترل و به هنگام درآوردن |
تحلیل فرصت ها و تهدیدها در محیط خارجی تحلیل محیط داخلی تدوین استراتژی ها اجرای استراتژی ها کنترل |
اطلاعات خارجی اطلاعات داخلی تعیین توسعه آتی مقاصد و اهداف استراتژی های بازاریابی و بودجه بندی پیش بینی سود و زیان کنترل |
کوپر ولین[۱۲] ۱۹۹۷ | مک دونالد[۱۳] ۲۰۰۲ | کاتلر[۱۴] ۲۰۰۰ | وود[۱۵] ۲۰۰۴ |
آخرین نظرات