پیام تبریک و معرفی محصولات و خدمات

 

۱۰۳

 

۴/۴۶

 

۴۷

 

۴/۴۲

 

۴۰

 

۵/۴۵

 

 

 

جمع کل

 

۲۲۲

 

۱۰۰

 

۱۱۱

 

۱۰۰

 

۸۸

 

۱۰۰

 

 

 

۵٫۲٫۴٫ پیشنهادات اجرایی برای بانک
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
با توجه به افزایش رقابت بین بانک­ها و موسسات مالی در جذب و حفظ مشتریان بانک­ها می­توانند با توجه به اهمیت مناسبت­ها برای گروه های مختلف، جهت بهره ­برداری از پتانسیل موجود در مناسبت­ها اقدامات مناسبی را ارائه نمایند. نتایج استخرج شده از این پژوهش می ­تواند تا حد زیادی راه­کاری برای بانک­های دولتی و خصوصی کشور و حتی موسسات مالی و اعتباری یا قرض­الحسنه بویژه بانک کشاورزی به منظور جذب و حفظ مشتریان در ایام مناسبت­ها باشد. بنابراین پیشنهاد می­ شود که بانک­ کشاورزی برای جلب نظر مساعد مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید اقدامات زیر را مد نظر قرار دهند:

 

 

  • پیشنهادهای اختصاصی

 

 

 

  • در مناسبت­های شخصی که برای زنان دارای بیشترین اهمیت است و در خوشه سه قرار دارند و با توجه به اینکه بیشترین هدیه رد و بدل شده در این مناسبت­ها گل، کادو و زیورالات برای آن­ها بوده پیشنهاد می­ شود که بانک برای این گروه از افراد گل و کادو با آرم بانک برای آن­ها ارسال نماید و برای مشتریان ویژه زیورالات در نظر بگیرد. در ایام این مناسبت­ها بانک کشاورزی می ­تواند از میان طرح­های چهارگانه به معرفی طرح ایران بانو بپردازد. برای این گروه از افراد که در میان مناسبت­های شخصی تفاوتی قائل نشده­اند بانک می ­تواند طرح­ها و محصولات و خدمات مرتبط و طرح بانک کودک و نوجوان را برای کودکان و نوجوانان ارائه نماید.

 

 

 

  • در مناسبت­های ملی- باستانی (بویژه عید نوروز) که برای مردان میانسال به بالا دارای بیشترین اهمیت است و اکثراً در خوشه اول قرار دارند و اکثراً تمایل دارند از کادو بعنوان هدیه استفاده نمایند، پیشنهاد می­ شود که بانک با در نظر گرفتن اهمیت مشتریان برای آن­ها از کادوهای مختلف همراه با سررسید در سایز کوچک و متوسط که در آن محصولات و خدمات بانک معرفی شده باشد، استفاده نماید.

 

 

 

  • در مناسبت­های خاص برای دانشجویان که بعد از مناسبت­های ملی- باستانی برای آن­ها دارای بیشترین اهمیت است و اکثراً در خوشه دو قرار دارند و هدیه مورد استفاده شده آن­ها پول نقد است، پیشنهاد می­ شود که بانک به مناسبت روز دانشجو و مناسبت­های مورد علاقه آنان به قید قرعه کارت هدیه بین آن­ها قرعه­کشی نماید و یا برای مناسبت روز دانشجو یا روز دانش ­آموز به دانشجویان و دانش ­آموزان برتر به قید قرعه هدایائی را اهداء نماید. در ایام این مناسبت­ها بانک کشاورزی می ­تواند برای دختران دانشجو به معرفی طرح دختران آفتاب یا برای سایر دختران بالای هیجده طرح ایران دخت را معرفی نماید.

 

 

 

  • با توجه به اینکه برای اکثر افراد مناسبت­های ملی- باستانی دارای اهمیت است بانک می ­تواند در عید نوروز که با اهمیت­ترین مناسبت ملی- باستانی است به برگزاری مراسم همگانی متناسب با این مناسبت اقدام نماید و در حین آن محصولات و خدمات بانکی را معرفی نماید. در این مناسبت بانک می ­تواند محصولات و خدماتی را برای این گروه از افراد طراحی و به آنان پیشنهاد نماید.

 

 

 

  • برای مردان میانسال به بالا که بعد از مناسبت­های ملی- باستانی، مناسبت­های مذهبی برای آن­ها دارای بیشترین اهمیت است بانک می ­تواند در مناسبت­های تولد پیامبر اکرم (ص)، عید فطر و عید قربان که برای این گروه در اولویت هستند طرح­ها و محصولات و خدمات مرتبط با این افراد را در این ایام ارائه نماید.

 

 

 

  • اکثر افراد تمایل دارند که در ایام مناسبت­ها بانک کشاورزی از طریق پیام کوتاه و پست الکترونیک با آن­ها ارتباط برقرار نماید. بنابراین با توجه به اینکه تلفن بعد از پیام کوتاه و پست الکترونیک در اولویت کانال­های ارتباطی قرار گرفته پیشنهاد می­ شود که در مناسبت­های شخصی از این کانال­ بیشتر از کانال­های دیگر استفاده شود و با توجه به اهمیت تلویزیون برای افراد مسن (استخراج شده از مصاحبه) از این کانال بیشتر از سایر کانال­ها برای ارتباط با این افراد استفاه نماید.

 

 

 

  • با توجه به نتایج بدست آمده پیشنهاد می­ شود بانک در ایام مناسبت­های مذهبی برای همه افراد فقط پیام تبریک ارسال نماید. در مناسبت­های ملی- باستانی برای مردان و افراد جوان پیام تبریک و معرفی محصولات و خدمات را با هم ارسال نماید و برای زنان خانه­دارِ میانسال فقط پیام تبریک ارسال نماید. در مناسبت­های خاص نیز همانند مناسبت­های ملی- باستانی برای مردان و افراد جوان پیام تبریک و معرفی محصولات خدمات را با هم ارسال نماید و برای زنان خانه­دار و میانسال فقط پیام تبریک ارسال نماید. در مناسبت­های شخصی برای همه افراد پیام تبریک و معرفی محصولات و خدمات ارسال شود.

 

 

 

  • طراحی سیستمی برای امتیاز دادن به افرادی که از بانک خدمات دریافت می­ کنند و به منظور انگیزش افراد، به افرادی که بیشترین امتیاز را کسب می­ کنند در مناسبت­های مورد علاقه آنان جوایز، یا خدماتی مانند وام و … اهداء شود.

 

 

 

  • در مناسبت­های شخصی بویژه برای تولد فرزند، پس از برقراری تماس مستقیم با والدین این افراد برای آن­ها حساب افتتاح شود و طرح کودک و نوجوان که دارای خدماتی مانند باشگاه بازی و … است به آنان پیشنهاد شود.

 

 

 

  • اکثر افراد برقراری ارتباط از طرف بانک با آن­ها حتی با ارسال یک پیام کوتاه در ایام مناسبت­های مورد علاقه آنان، این احساس را در آن بوجود می­آورد که بانک کشاورزی بعنوان نهادی که همراه با سایر بانک­ها و موسسات خدمات مالی ارائه می­دهد برای آن­ها ارزش و احترام قائل می­ شود (استخراج شده از مصاحبه).

 

 

 

  • طراحی برنامه­هایی برای جذب افراد جوان در مناسبت­های مورد علاقه آنان (ارائه تسهیلات و وام ­های بلند مدت با بهره پایین برای جوانان به مناسبت روز جوان یا روز دانشجو یا در هنگام فارغ التحصیل شدن و …)

 

 

 

  • پیشنهادهای کلی

 

 

 

  • ارائه هدیه­هایی از قبیل تقویم و کیف با آرم بانک

 

 

 

  • توزیع هدیه­هایی کوچک با آرم بانک در مناسبت­های عمومی

 

 

 

  • برگزاری مراسم برای مناسبت­های عمومی مانند برگزاری مراسم برای جمع­آوری کمک به کودکان بی سرپرست در روز جهانی کودک

 

 

 

  • برگزاری قرعه کشی به اسم مناسبت­ها

 

 

۵٫۲٫۵٫ محدودیت­های تحقیق
شناسایی موانع و محدودیت­های پژوهش در واقع کمکی به پژوهش­های آتی است که در این زمینه انجام می­ شود تا بدین وسیله تحقیقاتی که در این زمینه انجام می­گیرد نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد. موانع و محدودیت­های این پژوهش عبارتنداز:

 

 

  • عدم بررسی مناسبت­ها به تفکیک فرهنگ­ها و خرده فرهنگ­های مختلف

 

 

 

  • عدم بررسی مناسبت­های مشتریان با توجه به نوع خدمات ارائه شده به آن­ها

 

 

 

  • عدم بررسی مناسبت­ها و کانال­های ارتباطی در حوزه مشتریان حقوقی بانک کشاورزی

 

 

۵٫۲٫۶٫ پیشنهادهایی برای پژوهش­های آتی

 

 

  • بررسی انواع مناسبت­ها به تفکیک فرهنگ­ها و خرده­فرهنگ­های مختلف و مقایسه­ آن­ها با یکدیگر

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...