رابطه بین ارزشهـای فرهنگـی و گرایـش
دانشجویان به گشودهذهنی ۱۷۷
۴-۲-۲- یافته های مربوط به شاخصهای برازش مدل ۱۷۸
۴-۲-۳- اثر مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای مدل بر یکدیگر ۱۸۸
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
۵-۱- بحث و بررسی یافته های پژوهش ۲۰۱
۵-۱-۱- بررسی نقش متغیرهای برونزاد در ارتباط با متغیر درونزاد
گرایش به اعتماد به نفس در تفکر انتقادی ۲۰۳
۵-۱-۲- بررسی نقش متغیرهای برونزاد در ارتباط با متغیر درونزاد
گرایش به حقیقتجویی ۲۰۹
۵-۱-۳- بررسی نقش متغیرهای برونزاد در ارتباط با متغیر درونزاد
گرایش به تحلیلگری ۲۱۶
۵-۱-۴- بررسی نقش متغیرهای برونزاد در ارتباط با متغیر درونزاد
گرایش به گشودهذهنی ۲۱۹
۵-۱-۵- بررسی نقش متغیرهای برونزاد در ارتباط با گرایشهای تفکر
انتقادی ۲۲۳
۵-۱-۶- بررسی نقش متغیرهای واسطهای اول در ارتباط با گرایشهای تفکر
انتقادی ۲۲۴
۵-۱-۷- بررسی نقش متغیرهای واسطهای دوم در ارتباط با گرایشهای تفکر
انتقادی ۲۲۵
۵-۲- نتیجهگیری ۲۲۷
۵-۳- تلویحات نظری و کاربردی پژوهش ۲۲۹
۵-۳-۱- تلویحات نظری پژوهش ۲۲۹
عنوان صفحه
۵-۳-۲- تلویحات کاربردی پژوهش ۲۳۰
۵-۴- پیشنهادهای پژوهش ۲۳۲
۵-۵- محدودیتهای پژوهش ۲۳۳
۵-۶- خلاصه ۲۳۴
فهرست منابــع
منابع فارسی ۲۳۶
منابع لاتین ۲۳۸
پیوستها
پیوست شماره ۱: مقیاس فردگرایـی و جمعگرایـی افقـی و عمودی (سیواداس،
بروولد و نلسون، ۲۰۰۸) ۲۶۰
پیوست شماره ۲: نسخه فرزندان «ابزار تجدیدنظر شده الگوی ارتباطات خانواده»
(ریچی و فیتزپاتریک، ۱۹۹۰) ۲۶۱
پیوست شماره ۳: ابزار الگوی ارتباطات دانشجو- استاد ۲۶۳
(تغییریافته ابزار تجدیدنظر شده الگوی ارتباطات خانواده) ۲۶۳
پیوست شماره ۴: مقیاس عمومی ارضای نیازهای پایه (گانیه، ۲۰۰۳) ۲۶۵
پیوست شماره ۵: یافته های مربوط به مقایسه میزان ارزشهای فرهنگی
ادراک شده توسط دانشجویان ۲۶۶
چکیده به زبان انگلیسی ۲۶۹
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول شماره ۱-۱ : گرایشهای مثبت و منفی نسبت به تفکر انتقادی ۹
جدول شماره ۲-۱ : مهارتهای تفکر انتقادی و خردهمهارتهای آن ها بر اساس
گزارش دلفی ۵۱
جدول شماره ۳-۱ : توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب دانشکدهها ۱۱۳
جدول شماره ۳-۲ : توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب جنسیت ۱۱۴
جدول شماره ۳-۳ : نتایج تحلیل عامل نسخه کوتاه مقیاس فردگرایی و جمعگرایی
افقی و عمودی ۱۱۹
جدول شماره ۳-۴ : نتایج تحلیل عامل ابزار الگوهای ارتباطات دانشجو- استاد ۱۲۵
جدول شماره ۳-۵ : نتایج تحلیل عامل مقیاس عمومی ارضای نیازهای پایه ۱۲۹
جدول شماره ۳-۶ : نتایج تحلیل عامل سیاهه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا ۱۳۸
جدول شماره ۴-۱ : میانگین، انحراف معیار و دامنه نمرات متغیرهای پژوهش ۱۴۷
جدول شماره ۴-۲ : ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش ۱۴۸
جدول شماره ۴-۳ : نتایج رگرسیـون چندگانه متغیرهای واسطهای اول (جهتگیریهای
گفت و شنود و همنوایی خانواده و دانشجو- استاد) از روی متغیرهای
برونزاد (ارزشهای فرهنگی) ۱۵۲
جدول شماره ۴-۴ : نتایج رگرسیون چندگانه متغیرهای واسطهای دوم (ارضای نیازهای
روانشناختی پایه) از روی متغیرهای برونزاد (ارزشهای فرهنگی) ۱۵۶
عنوان صفحه
جدول شماره ۴-۵ : نتایج رگرسیون چندگانه متغیرهای واسطهای دوم (ارضای نیازهای
روانشناختی پایه) از روی متغیرهای برونزاد (ارزشهای فرهنگی)
و متغیرهای واسطهای اول (جهتگیریهای گفت و شنود وهمنوایی
خانواده و دانشجو- استاد) ۱۵۸
جدول شماره ۴-۶ : نتایج رگرسیون چندگانه متغیرهای درونزاد (گرایشهای اعتماد به
نفس در تفکر انتقـادی، حقیقتجویی، تحلیلگری و گشودهذهنی)
از روی متغیرهای برونزاد (ارزشهای فرهنگی) ۱۶۴
جدول شماره ۴-۷ : نتایج رگرسیون چندگانه متغیرهای درونزاد (گرایشهای اعتماد به
نفس در تفکر انتقـادی، حقیقتجویی، تحلیلگری و گشودهذهنی)
از روی متغیـرهـای بـرونزاد (ارزشهای فرهنگـی) و متغیرهـای
واسطهای اول (جهتگیریهای گفت و شنود و همنوایی خانواده و
دانشجو- استاد ۱۶۷
جدول شماره ۴-۸ : نتایج رگرسیون چندگانه متغیرهای درونزاد (گرایشهای اعتماد به
نفس در تفکر انتقـادی، حقیقتجویی، تحلیلگری و گشودهذهنی)
از روی متغیـرهـای بـرونزاد (ارزشهای فرهنگـی)، متغیرهــای
واسطهای اول (جهتگیریهای گفت و شنود و همنوایی خانواده و
دانشجو- استـاد و متغیـرهـای واسطهای دوم (ارضـای نیـازهـای
روانشناختی پایه) ۱۶۹
جدول شماره ۴-۹ : شاخصهای نکویی برازش مدل ۱۷۹
جدول شماره ۴-۱۰ : شاخصهای نکویی برازش مدل پس از بهبود مدل ۱۸۱
جدول شماره ۴-۱۱: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای برونزاد و متغیــر
جهتگیری همنوایی خانواده بر جهتگیری گفت و شنود خانواده ۱۸۸
جدول شماره ۴-۱۲: اثرات مستقیم متغیرهای برونزاد بر جهتگیری همنوایی خانواده ۱۸۹
عنوان صفحه
جدول شماره ۴-۱۳: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیـرهـای بـرونزاد و متغیـر
جهتگیری همنوایی دانشجو- استاد بر جهتگیری گفت و شنـود
دانشجو- استاد ۱۹۰
جدول شماره ۴-۱۴: اثرات مستقیم متغیرهای برونزاد بر جهتگیری همنوایی
دانشجو- استاد ۱۹۰
جدول شماره ۴-۱۵: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای برونزاد و واسطهای اول
بر ارضای نیاز به خودپیروی ۱۹۱
جدول شماره ۴-۱۶: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای برونزاد و واسطهای اول
بر ارضای نیاز به شایستگی ۱۹۲
جدول شماره ۴-۱۷: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای برونزاد و واسطهای اول
بر ارضای نیاز به ارتباط ۱۹۳
جدول شماره ۴-۱۸: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای برونزاد، واسطهای اول
و واسطهای دوم بر گرایش به اعتماد به نفس در تفکر انتقادی ۱۹۵
جدول شماره ۴-۱۹: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای برونزاد، واسطهای اول
و واسطهای دوم بر گرایش به حقیقتجویی ۱۹۶
جدول شماره ۴-۲۰: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای برونزاد، واسطهای اول
و واسطهای دوم بر گرایش به تحلیلگری ۱۹۷
جدول شماره ۴-۲۱: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای برونزاد، واسطهای اول
و واسطهای دوم بر گرایش به گشودهذهنی ۱۹۸
فهرست شکلها
عنوان صفحه
شکل شماره ۱-۱ : چهارچوب کلی مدل پیشنهادی پژوهش حاضر در مورد عوامل
مؤثر بر رشد گرایشهای تفکر انتقادی ۱۳
آخرین نظرات