۴-۲-۲-۴-سوال چهارم: آیا رابطه معناداری بین نوآوری دانشگاهی ، مهارت اعضای
هیئت علمی در فرایند یاددهی – یادگیری و گرایش دانشجویان به
یادگیری مادام العمر وجود دارد ؟
برای تبیین رابطه بین نوآوری دانشگاهی ، مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی – یادگیری و گرایش دانشجویان به یادگیری مادام العمر از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد که نتایج آن در جدول شماره‌ی (۴-۹) آمده است. جدول شماره‌ی (۴-۹) به بررسی رابطه بین رابطه بین نوآوری دانشگاهی ، مهارت اعضای هیات علمی در فرایند یاددهی – یادگیری و گرایش دانشجویان به یادگیری مادام العمر پرداخته است. که نتایج نشان داده است که :
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
بین ابعاد نوآوری دانشگاهی شامل بعد آموزشی و ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی - یادگیری شامل : استنباط، مشارکت ، اکتشاف، توضیح ، بسط یادگیری، ارزیابی و توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: نوآوری و ابتکار، تصمیم‌گیری ، خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد . اما بین بعد آموزشی نوآوری دانشگاهی و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل : خود مدیریتی ، یادگیری چگونه یادگیری و جمع آوری اطلاعات و خود تنظیمی رابطه معنی داری مشاهده نشد.
بین ابعاد نوآوری دانشگاهی شامل بعد پژوهشی و ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی - یادگیری شامل : استنباط، مشارکت ، اکتشاف ، توضیح ، بسط یادگیری، ارزیابی و توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: خود مدیریتی، یادگیری چگونه یادگیری، نوآوری و ابتکار، تصمیم‌گیری ، خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد اما بین بعدپژوهشی نوآوری دانشگاهی و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: جمع آوری اطلاعات و خود تنظیمی رابطه معنی داری مشاهده نشد.
بین ابعاد نوآوری دانشگاهی شامل بعد سازمانی و ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی - یادگیری شامل : استنباط، مشارکت ، اکتشاف ، توضیح ، بسط یادگیری، ارزیابی و توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: خود مدیریتی، یادگیری چگونه یادگیری، نوآوری و ابتکار، تصمیم‌گیری ، خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد اما بین بعد سازمانی نوآوری دانشگاهی و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: جمع آوری اطلاعات و خود تنظیمی رابطه معنی داری مشاهده نشد.
بین ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل بعد استنباط با دیگر ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل : مشارکت ، اکتشاف ، توضیح ، بسط یادگیری، ارزیابی و توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: خود مدیریتی، یادگیری چگونه یادگیری، نوآوری و ابتکار، تصمیم‌گیری ، خود تنظیمی ، خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد اما بین بعد استنباط مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: جمع آوری اطلاعات رابطه معنی داری مشاهده نشد.
بین ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل بعد مشارکت با دیگر ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل : اکتشاف ، توضیح ، بسط یادگیری، ارزیابی و توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: نوآوری و ابتکار، تصمیم‌گیری ، خود تنظیمی ، خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد اما بین بعد استنباط مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: خود مدیریتی، یادگیری چگونه یادگیری، جمع آوری اطلاعات رابطه معنی داری مشاهده نشد.
بین ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل بعد اکتشاف با دیگر ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل : توضیح ، بسط یادگیری، ارزیابی و توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: خود مدیریتی، نوآوری و ابتکار، جمع آوری اطلاعات ، تصمیم‌گیری ، خود تنظیمی ، خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد اما بین بعد اکتشاف و مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: یادگیری چگونه یادگیری رابطه معنی داری مشاهده نشد.
بین ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل بعد توضیح با دیگر ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل : بسط یادگیری، ارزیابی و توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: خود مدیریتی، نوآوری و ابتکار، جمع آوری اطلاعات ، تصمیم‌گیری ، خود تنظیمی ، خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد اما بین بعد توضیح و مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: یادگیری چگونه یادگیری رابطه معنی داری مشاهده نشد.
بین ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل بعد بسط یادگیری با دیگر ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل : ارزیابی و توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: نوآوری و ابتکار، جمع آوری اطلاعات ، تصمیم‌گیری ، خود تنظیمی خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد اما بین بعد بسط یادگیری و مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: خود مدیریتی، یادگیری چگونه یادگیری رابطه معنی داری مشاهده نشد.
بین ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل بعد ارزیابی با دیگر ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل : توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: خود مدیریتی، نوآوری و ابتکار، جمع آوری اطلاعات ، تصمیم‌گیری ، خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد اما بین بعد ارزیابی و مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: یادگیری چگونه یادگیری و خود تنظیمی رابطه معنی داری مشاهده نشد.
جدول شماره‌ی (۴-۹): همبستگی متغیرهای تحقیق (ابعاد نوآوری دانشگاهی و مهارت اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری و یادگیری مادام العمر)

 

 

ارزیابی

 

بسط یادگیری

 

توضیح

 

اکتشاف

 

مشارکت

 

استنباط

 

سازمانی

 

پژوهشی

 

آموزشی

 

ابعاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۴۴/۰

 

۳۶/۰

 

۳۷/۰

 

استنباط

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۵۹/۰

 

۳۶/۰

 

۳۲/۰

 

۲۳/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...