مقالات و پایان نامه ها – رابطه خوش بینی و بدبینی با سلامت روان در افراد بزرگسالشهر اصفهان – پایان نامه های کارشناسی ارشد
-
- – عبدالواحد آمدی، غررالحکم و دررالکلم (مجموعه کلمات قصار حضرت علی ع)، (محمد علی انصاری)، (قم: دارالکتاب، بی تا)، جلد اول، ص ۵۷٫» الحسود کثیر الحسرات متضاعف السیئات » ↑
-
- – همان، ص ۱۸، حدیث ۴۷۷٫ الحقد شیمه الحسد « ↑
-
- – محمد باقر مجلسی، ص ۲۵۶، الحسود سریع الوثبه بطیی ء العطفه « ↑
-
- – عبدالواحد آمدی، حدیث ۴۲۶، ص ۱۷٫«الحسد حَبسُ الرّوح» ↑
-
- – همان، حدیث ۸۳۲، ص ۲۸٫ «اَلحَسُودُ أبَدَاً عَلیلٌ» ↑
-
- – حسن عمید، فرهنگ عمید، چاپ اول ،(تهران : امیر کبیر ، ۱۳۶۳)، جلد اول ،ص۳۸۱٫ ↑
-
- -www. Islamquest. net. ↑
-
- – سوره حجرات، آیه ۱۲٫ «یا ایُها الّذینَ ء امنوا اجتَنِبوا کَثیراً مِنَ الظّنِّ اِنَّ بَعضَ الظَّنِّ اِثمٌ …» ↑
-
- – عبدالواحد آمدی، پیشین، ص ۵۲٫ «سوء الظَّنِّ یفسِدُ الُامور و یبعث علی الشّرور». ↑
-
- – همان، حدیث ۲۶، ص ۴۳۳٫« الظن یخطی و …«. ↑
-
- – مهدی صمیمی اردستانی، بدبینی، چاپ اول، (تهران: نشرقطره، ۱۳۸۷)، ص ۱۱٫ ↑
-
- – همان، ص ۱۳، ۱۶ و ۱۷٫ ↑
-
- -شهربانو قهاری و دیگران، پارانوئید، چاپ اول ، (تهران : نشر قطره ، ۱۳۸۶)، ص ۱۸٫ ↑
-
- – همان ، ص ۱۵٫ ↑
-
- – اصغر آقایی و دیگران، “رابطه خوش بینی و بدبینی با سلامت روان در افراد بزرگسالشهر اصفهان “، دانش و پژوهش در روانشناسی دانشگاه آزاد، ۳۳ (پاییز ۱۳۸۶): ص ۱۲۵٫ ↑
-
- – حسن عمید، جلد اول، ص ۳۴۴٫ ↑
-
- – محمد باقر مجلسی، پیشین، ص ۲۱۷٫ «اَلکِبرُ اَن تَغمِضُ النّاسَ وَ تَسفَهَ الحقَّ» ↑
-
- – محسن سعیدیان، عجب و تکبر، چاپ اول، (تهران: نشر مفید، ۱۳۸۸)، ص ۴۴٫ ↑
-
- – همان، ص ۴۷٫ ↑
-
- – عبد الواحد آمدی، پیشین، ص ۶۰٫ محمد دشتی، نهج البلاغه، حکمت ۳۷۱، ص ۵۱۲٫ «الکبرُ داعِ الی التَقَحّم فِی الذُّنوب» ↑
-
- – عبدالواحد آمدی، حدیث ۱۰۹۴، ص ۳۵٫ «اَلتَّکَبُرُّ اُسُّ التَّلَفِ» ↑
-
- – همان، حدیث ۵۷۶، ص ۲۱٫ «التَّکَبُّرُ یظهرُ الرَّذیلَه» ↑
-
- – هدایت الله ستوده، مقدمه ای بر آسیب شناسی اجتماعی، پیشین، ص ۶۴ و ۶۳٫ ↑
-
- – موریس گسن، اصول جرمشناسی، (میرروح الله صدیق)، چاپ دوم، (تهران: انتشارات دادگستر، بهار ۱۳۸۷)، ص ۶۳٫ ↑
-
- – محمد پارسا، روانشناسی رشد کودک و نوجوان، چاپ یازدهم، (تهران: انتشارات بعثت، پاییز ۱۳۷۵)، ص ۵۷٫ ↑
-
- – همان، ص ۵۷٫ ↑
-
- – علی سلیمی و دیگران، جامعه شناسی کجروی، چاپ اول، (قم: پژوهشکده حوزه و دانشگاه، زمستان ۱۳۸۰)، ص ۴۰۵٫ ↑
-
- – محمد پارسا، ص ۶۹٫ ↑
-
- – امینه جابر و دیگران، فروپاشی خانواده و آسیب شناسی آن، چاپ اول، (تهران: احسان، ۱۳۸۴)، ص ۸۸٫ ↑
-
- – محمد حسن حر عاملی، وسایل الشیعه، الثالثه، (قم: مؤسسه آل البیت علیهم السلام لاحیاء التراث، ۱۴۱۶ ه)، جلد ۲۳، حدیث ۲۷۸۷۸، ص ۸٫ » عن ابی عبدالله قال: مامن شی ء ممّا احلّه اللّه ابغض إلیه من الطلاق و …» ↑
-
- – مریم رضایی، “مغبوضیت طلاق در اسلام “، رواق اندیشه، ۳۰ (خرداد ۱۳۸۳): ص ۱۰۸٫ ↑
-
- – نفیسه متولی نایینی، پیشین، ص ۱۲۹٫ ↑
-
- – حسین بستان نجفی، اسلام و جامعه شناسی خانواده، چاپ دوم، (قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پاییز ۱۳۸۵)، ص ۲۶۰٫ ↑
-
- – علیرضا حسنی،” طلاق و اثرات روحی و روانی آن بر کودکان و نوجوانان و نقش آن در گسترش بزه دیدگی”، دادرسی، ۴۸ (اسفند ۱۳۸۳): ص ۲۶ – ۲۷٫ ↑
-
- – حسین بستانی نجفی، ص ۲۵۶٫ ↑
-
- – مهدی کی نیا، پژوهشی در عوامل اجتماعی طلاق، بیچا، (قم: مطبوعات دینی، ۱۳۷۳)، ۴۹۵٫ ↑
-
- – منصور بیرامی، خانواده و آسیب شناسی آن، چاپ اول، (تهران: آیدین، ۱۳۸۷)، ص ۶۷٫ ↑
-
- – ادوار تایبر، بچه های طلاق، (توران دخت تمدن)، چاپ چهارم (تهران: خاتون،۱۳۸۴،) ص ۱۰۴ و ۱۰۵٫ ↑
-
- – منصور بیرامی، ص ۶۴ و ۶۶٫ ↑
-
- – شهلا اعزازی، جامعه شناسی خانواده با تأکید بر نقش و ساختار و کارکرد خانواده در دوران معاصر، چاپ ششم، (تهران: روشفکران و مطالعات زنان، ۱۳۸۷)، ص ۷۱٫ ↑
-
- – هوشنگ شامبیاتی، بزهکاری اطفال و نوجوانان، چاپ سیزدهم، (تهران: انتشارات مجد، آبان ۱۳۸۴)، ص ۲۲۰ و ۲۲۱٫ ↑
-
- – جان بالبی، پیشین، ص ۹٫ ↑
-
- -همان، ص ۲۵٫ ↑
-
- -محمد دشتی، پیشین، حکمت ۳۱۹، ص ۵۰۴٫ «یا بُنیَّ اِنی اَخافُ عَلَیکَ الفَقر، فاستَعِذ بَاللّه مِنه، فَانَّ الفَقرَ منقصه للذین، مَدهَشَه لِلعقل، داعیه للمقت.» ↑
-
- – مرتضی مطهری، بیست گفتار، چاپ ششم، (تهران: صدرا، بهار ۱۳۶۹)، ص ۷۶ و ۷۷ ↑
-
- – عبد الواحد آمدی، پیشین، حدیث ۳، ص ۴۶۱٫ «ضَروُراتُ الفَقرِ تَبعثُ عَلی قَظیغ الأمرِ» ↑
-
- – محمد ری شهری، میزان الحکمه، (حمید رضا شیخی)، چاپ دوم، (قم: دارالحدیث، ۱۳۷۹)، ج ۱۰، حدیث ۱۵۹۸۴، ص ۴۶۵۵٫ «اِنَّ الفقرَ مذله للنفس مدهشهً للغقل، جالبً للهموم» ↑
-
- – محمد باقر مجلسی، پیشین، ص ۲۴۶٫ «کاد الفقر أن یکون کفراً و …» ↑
-
- -anomic theory. ↑
-
- – شهلا معظمی، پیشین، ص ۱۷۱٫ ↑
-
- ۲- رحمت الله صدیق سروستانی،آسیب شناسی اجتماعی (جامعه شناسی انحرافات اجتماعی)، چاپ ششم، (تهرن: سمت،۱۳۸۹ص ۱۴۵٫ ↑
-
- -genearl strain theory ↑
-
- – جرج ولد و دیگران، جرمشناسی نظری، علی شجاعی، چاپ اول، (تهران: انتشارات سمت، زمستان ۱۳۸۰)، ص ۲۳۹٫ ↑
-
- – شهلا معظمی، پیشین، ص ۳۱٫ ↑
-
- – معاونت پژوهش گروه روانشناسی، تقویت نظام خانواده و آسیب شناسی، بیچا، (قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، ۱۳۸۶)، ص ۵۴٫ ↑
-
- – منصور وثوقی و دیگران، پیشین، ص ۱۲۸٫ ↑
-
- -Observation Learning Theory ↑
-
- – عفت سادات مهدی زاده، روانشناسی تربیتی، چاپ اول، (تهران: محیا، ۱۳۸۹)، ص ۴۶ – ۴۷٫ ↑
-
- – جرج ولد و دیگران، ص ۲۵۰٫ ↑
-
- – رضا نوربها، زمینه جرمشناسی، چاپ سوم، (تهران: گنج دانش، ۱۳۸۶)، ص ۱۵۶٫ ↑
-
- -باقر ساروخانی، مقدمه ای بر جامعه شناسی خانواده، چاپ اول، (تهران: انتشارات سروش، ۱۳۷۰)، ص ۱۱۵٫ ↑
-
- – داود حسینی، پیشین، ص ۱۳۸٫ ↑
-
- – محمود ارگانی بهبهانی، فرهنگ تربیت فرزند در اسلام ،چاپ چهارم، (قم: نشر پیام مهدی، بهار ۱۳۸۶)، ص ۱۳۸٫ ↑
-
- – عافیه السادات موسوی، پیشین، ص ۶۴٫ ↑
آخرین نظرات