فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادها
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
۵-۱مقدمه
اشباع بازارها، تشدید رقابت ، تغییر درسلیقهها و نیازهای مشتریان ، شرکتهای ایرانی را با چالشهای متعددی درفعالیتهای بازرگانی و صنعتی مواجه کرده است . دراین شرکتها یی که بتوانند از ابزاروامکانات دردسترس خود همانند طراحی و توسعه کالاهای جدید ،تجدید ساختار کانال توزیع ، ارائه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب و همچنین تبلیغات مؤثر به درستی استفاده کنند می توانند براین چالشها فائق آمده وبقای مداوم خود را تضمین کنند. تبلیغات یکی ازعناصر اصلی استراتژی بازاریابی یک شرکت محسوب می شود و فعالیتهای مرتبط با ترفیع نقش کلیدی دربرقراری ارتباط بین بازار هدف واستراتژی اتخاذ شده ایفاد می کنند . به همین دلیل، برنامههای تبلیغاتی سازمان باید به گونه ای طراحی شوند که استراتژی رقابتی کلی سازمان را مورد حمایت قرار دهند. از اینرو با توجه به دنیای پرتلاطم امروز و در جهت ایجاد مزیت رقابتی برای گروه صنعت ترمه ، توجه به نحوه چیدمان و وروان شناسی آن انکار ناپذیر است.
درفصل گذشته با بهره گرفتن از روش های آماری ( توصیفی و استنباطی ) پرسشهای تحقیق مورد بررسی قرار گرفت . این فصل به نتیجه گیری از یافتههای تحقیق و مقایسه آن با پژوهشهای پیشین میپردازد البته قبل از بحث و تفسیر نتایج خلاصه ای از کل تحقیق ارائه میشود . پس از آن بحث و نتیجه گیری که حاصل تنظیم و ارائه نتایج بدست آمده و تحلیل دادههاست ، پیشنهادها و راهبردهای برخاسته از کل تحقیق مطرح میگردد .
۵-۲- نتیجه گیری
تجزیه و تحلیل و بررسی سئوالات تحقیق نشان میدهد که :
پایایی سئوالات پرسشنامه و ابعاد آن مناسب است. برای این پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. با توجه به اینکه چنانچه این ضریب بالاتر از ۰٫۷ باشد نشان دهنده پایایی مناسب است که برای پرسشنامه این تحقیق عدد ۰٫۸۹ محاسبه گردید که نشان میدهد ابزار تحقیق از پایایی مناسب برخوردار میباشد .
* نتایج آمار توصیفی
نتایج آزمونهای توصیفی به شرح جدول ۵-۱ میباشد :
جدول ۵-۱- آزمونهای توصیفی
جنسیت
فراوانی
درصد
زن
۲۶
۳۷٫۱
مرد
۴۴
۶۲٫۹
سطح تحصیلات
فراوانی
درصد
کارشناسی
۵۵
۷۸٫۶
کارشناسی ارشد
۱۳
۱۸٫۵
دکتری
آخرین نظرات